Hem » Livet i allmänhet » Flyttkartongerna är upppackade…

Flyttkartongerna är upppackade…

Flytten är över och jag har kommit i ordning. Jag trivs, tror jag! Jag har knappt hunnit bo in mig. Det har varit något att stå i varje dag sen jag flyttade in i min nya lya.

Jag har nära till havet, nära till jobb, nära till fina parker och grönområden. Nära till stan och city. Jag gillar det, och jag gillar det väldigt mycket. Men jag känner att det kanske är ett par kvadratmeter för lite. Men jag får ta det som det är, och göra det bästa av det så länge. För mig betyder det mer att ha närheten än att ha stort.

2ans student närmar sig, och det är nu full fokus på detta. Jag älskar studentskivor. Alla glada människor, alla stolta föräldrar och alla förväntasfulla ungdomar. Semester dagen innan studentskivan är ett måste, så allt är på plats dagen med stort D. Semester dagen efter studenskivan är också ett måste, för all energi och luft är bara borta ”dagen efter”. Men det är mitt kall att fixa med fester och bjudningar. Jag verkligen älskar det. Det fanns ett ledigt jobb som jag fick reda på igår av en i gruppen. Bröllopskordinator, det måste nog vara något av de roligaste man kan jobba med och som. Det hade varit ett jobb helt i min smak. Jag ska bli bröllopskordinator när jag blir stor, det har jag bestämt.

Helgen jag flyttade in i min nya lya, var det rena sommarvärmen. Jag hade knappt näsan utan för dörren den helgen. Sedan dess har det varit höst. Vad är det för fel på honom där uppe? Helt ärligt, vad är det för fel på sol och vårvärme?

2 tankar om “Flyttkartongerna är upppackade…

Lämna en kommentar