Hem » Livet i allmänhet » Hokus pokus…

Hokus pokus…

Min kompis K´s syster M har en dotter som heter S. M hade redan S sedan en tidigare relation när M träffade N. N är en rolig man, med mycket humor. Lite så där hjärtligt elak ibland. M, N och S blev som en liten familj och är än idag. Familjen har utökats med 2 döttrar till.

En dag när S var liten, så satt hon i bilen med N när dom började prata om att trolla. Trollkarlar och trollspön och trolleriramsor var något som denna dagen fick S att spärra upp ögonen och vara fascinerad till tusen. När dom satt där i bilen och S pratade om att trolla sa N:

Att trolla är ingen konst, det kan väl alla?

Nääääee sa S, det kan man inte. Det kan bara trollkarlar.

N sa då att han minsann kunde trolla, han kunde trolla så att S blev en höna! S spärrade upp ögonen och trodde inte alls på vad N sa.

S började skratta och sa: -Nej det kan du inte alls!

Jo, det kan jag visst. Sa N. Kolla här sa N och viftade med fingret samtidigt som han sa Hokus Pockus nu trollar jag dig till en höna!

S som satt med stora ögon och helt tyst sa efter en liten stund:

-Titta du kunde inte alls trolla, jag är ingen höna!

N bara skrattade rakt ut och högt, sen sa han:

-Jag ser att du rör på din mun men det enda jag hör är ett himla kacklande. Så härmade N en hönas läte.

-Nej, jag är ingen höna sa S!

Så här höll det på ett bra tag, till S med gråt i halsen sa:
-Men jag vill juu inte vaaa en höna!

N fortsatte och skratta åt S och hennes kacklande läte!

När dom kör upp på uppfarten med bilen säger S helt förstörd:

-Jag vill ju inte va en höna, va ska mamma säga nu när jag kommer hem och e en höna?

Då viftar N med fingret och säger Hokus Pokus nu är du en människa igen!

-Hör du vad jag säger nu? Säger S med stora ögon och har torkat tårarna? Pratar jag som vanligt nu?

-Nu hör jag vad du säger, nu pratar du som vanligt igen säger N.

Åh va skönt, för vad skulle mamma säga om jag var en höna?

Lämna en kommentar