Hem » Livet i allmänhet » Polisen och en fönsterputsarmojäng…

Polisen och en fönsterputsarmojäng…

Jag kom in i mataffären och jag hörde dom på långt håll. Det var några barn som skrattade så att dom kikna. Det var killar, och man hörde dom i hela affären. Jag såg inte dom, men jag hörde dom. Jag log för mig själv, för deras skratt var verkligen smittande. Under tiden som jag gick min runda i affären hörde jag dom.

Jag var klar med mitt inköp och ställde mig i kön. Då kommer en mormor eller en farmor med raska steg, efter mormor/farmor kommer 4 killar i åldern 4-6. De skrattar forfarande åt allt och åt alla. Killen som kom sist, hade varukorgen. Det var en sån på hjul, som man drar efter sig. Han körde på alla som stod i närheten, och de andra killarna skrattade så det ekade i hela mataffären. Jag log när jag såg dom och jag blev glad åt deras skratt. Men mormor/farmor var inte alls glad, inte det minsta. Hon var så irriterad, bad om ursäkt för sina barnbarns vägnar åt alla som stod ivägen. Hon hade polskt ursprung, det hörde man på hennes brytning. Killarna skrattade och gick i ankrad efter sin mormor/farmor.

Jag kunde känna ur irriterad hon var, så där irriterad som jag också varit på mina juveler när jag varit med dom i affären. När dom är så trötta så dom skrattar åt precis allt. Springer omkring och leker ta fatt i affären, och det enda man ville var att ungjävlarna försvann, och man skulle kunna sälja dom jävligt billigt till första bästa barnlösa par som gick förbi.

Jag betalder mina varor och stod och packade ner allt i min påse. I kassan sidan om stod mormor/farmor och betalade. Under bandet satt 3 killar och skrattade och pratade högt. Den äldsta pojken stod i slutet av bandet och hjälpte mormor/farmor att packa ner. När dom var klara bara gick mormor/farmor men precis innan hon skulle gå ut, såg hon 2 poliser komma in. Hon kallade på killarna som satt under bandet som hon inte brytt sig om att kalla på.

En av de minsta killarna hoppade fram och började springa mot mormor/farmor precis då såg han poliserna. Han stannade och stirrade förskräckt på poliserna. De andra killarna hade också kommit fram från sin koja vid detta laget. De stannde lika fort dom, och det var nästan så att dom gick in i varann. Som domino liksom…

Poliserna log åt killarn som vid detta laget stod blixtstilla och bara stirrade på poliserna. De var helt övertygade om att det för att dom inte varit snälla i affären som dom var där.

Poliserna var inte där såklart av den anledningen, utan av en helt annan tjuvaktiganledning. Killarna gick snällt fram till mormor/farmor och då tog hon tillfället i akt och frågade om dom tänkt vara lydiga nu? Eller hon skulle be poliserna komma och berätta för dom hur man uppför sig? I kör sa killarna: Näääää!!!

Bra sa mormor/farmor då följer ni snällt med mig nu, och inga dumheter. Killarna tog varann i handen gick snällt efter mormor/farmor. Precis innan de gick ut ifrån mataffären vände sig en av killarna sig om och tittde så att poliserna verkligen inte följe efter.

Poliserna tittade efter killarna, vinkade och skrattade. Jag tittade på poliserna och sa: -Det kallar jag respekt! Poliserna skrattade och skrockade fram ett jaaa!

Jag måste bara slå ett slag för Kärchers fönsterputsarmojäng! Vilken mojäng, helt galet bra! Det tar ingen tid alls att putsa fönsterna, och det blir inga ränder. Det blir helt perfekt resultat. Kärcherfönsterputsarmojäng is da shit helt enkelt!

Nu ska jag hoppa in i duschen, för ikväll är det tjejkväll. Grillat vin och en massa sladder!

Lämna en kommentar