Hem » Gästbloggare » Gästbloggare 2

Gästbloggare 2

Hejsan!
Lotta heter jag och har fått den roliga förfrågan av A att bli gästbloggare,jag bloggar själv och älskar att skriva,det är ett utmärkt sätt för mig att kommunicera då det blir 100 % rätt och från hjärtat,jag får fram det jag önskar säga utan att bli avbruten eller staka mig,att få fram det jag vill ha sagt på ett korrekt och bra sätt är väldigt viktigt för mig,det undviker missförstånd och ger mig tid att tänka efter och framför allt känna efter.Jag är en babblare av rang,har social kompetens och kan prata med de flesta att prata lite här och lite där med alla och envar klarar de flesta,men att behålla min integritet genom att berätta det jag vill, när och hur jag vill,är betydligt mer värt för mig.Att kommunicera kan vara svårt,många gör det svårt att vilja eller kunna öppna upp för dem,en del är alldeles för nyfikna för att man ska se det genuina bakom frågan,jag är väldigt sparsam vem jag berättar saker för men A är en av de få som vet det mesta om mig,vissa har den förmågan att locka ur en det innersta av ren och skär omtanke och intresse,inte av nyfikenhet eller för att ha en chans att leverera skvaller…A behöver inte fråga så mycket,man märker när hon har sina spröt ute,man hör genom telefonen när hon har ställt sig tillrätta i köket lutad mot spisen och är redo att lyssna.Man kan prata och så kan man tjattra och babbla om allt och inget,man behöver bägge delar och bägge de delar får jag med A…vi delar samma humor och kan hitta på helt sjuka scenarier där vi förlorar oss totalt i obegripliga händelser och våra eventuella medmänniskor kring samma bord får snabbt en tom blick och en frågande min i ansiktet( kan även vara en glimt av avsmak)…själva håller vi på att tappa både luft,sans och vett i rent asgarv.Jag tror på kommunikation i vardagen,med kollegor,med vänner,sina barn och sin partner,men jag tror också på tystnaden,den som är självklar och enkel och aldrig behöver ifrågasättas

Sen tror jag även på påskharen…men det är en annan historia

Lotta

 

Tack söta lilla Lotta för detta. Jag är glad och jag är stolt över att få ha dig i mitt liv. Du har gjort ett av ditt livs resor under de åren vi kännt varann, och jag är glad och tacksam över att jag har fått vara med på den. Du har rätt, vi kan det här med skratt och humor.

Lotta hittar ni här tenderee.blogg.se

I love you big time Fu! ♥

Lämna en kommentar